Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (24)
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (24)

press to zoom
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (21)
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (21)

press to zoom
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (5)
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (5)

press to zoom
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (24)
Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6 4WD 1999 (24)

press to zoom
1/26

Nissan Skyline GT-R Coupé 2.6, 4WD

 

Pris: 1 190 000:-

  • Växellåda: Manuell

  • Miltal: 7 000

  • Årsmodell: 1999

  • Effekt: 700 hk

  • ​Interiör: Svart

  • Drivmedel: Bensin

För mycket att skriva och man får inte plats. Bilen har gått 7000 mil. Instrument är bytt vid ca 3400 mil enligt dokument. Fler bilder kommer inom kort.

Nya motorn har gått runt 200 mil + mappning. All motorjournalister och montering utförd utav Japtuning (dokument finns på ca 250 000:- 2021. Stressborrat, toppdeckat genomgånget etc. All roterande massa är helt nytt från i år och balanserats ihop (inkl koppling etc). Vid val utav delar samt byggnation byggdes alla RB motorns svagheter bort. Blocket är borrat första ÖD. Smidda kolvar och stakar, bytt ut alla ARP-bult till de värre ARP 2000, kolvbultarna är utbytta till HD-bult.

Fabriksny n1 Vevaxel från nissan. Oljepumpsdrivningen på veven är bytt mot en Nitto Splines driven hylsa (likte 2jz) där en ny Nitto Splinesdriven oljepump sitter. NITTO oljerestriktorer sitter i blocket. Vattenpumpen är en Nissan N1 (satt i tävlingsbilarna). ACLs race vevlager och ramlager användes (STD dimensioner). Toppen är likaså där ihopsatt och iordninggjord utav Japtuning. Modifierad Topp för att kunna få i HKS vassaste kamaxlar, TOMEI kamdrev, Supertech ventilstyrningar, Supertech dubbla ventilfjädrar (kit).

ARP topplocksbultar. Alla packningar till insug/grenrör/topp etc är från Cometic (MLS). TOMEI vevhus bafflar + fällor i ventilkåpor AN10 utgångar till en HI OCTANE racing vevhusvent med oljefällor osv. Löprullar och spännrullar till kamrem är nya nissan orginal men med en utbytt rem till en GREDDY kevlar kamrem. NITTO extra oljeretur från toppen till tråget. Ett känt fel på just RB26 är att oljan hinner inte rinna tillbaks till tråget ifrån toppen så man monterar in en extra oljeretur från toppen.

MOCAL oljetemperaturstermostat som öppnar vid 82 graders oljetemp och ett MOCAL 16 raders oljekyl. GARAGE 101 utbyggt oljetråg (ca 9 liter) samma här. Oljetrågen på en RB26 är alldeles för små och vid kurvtagning och krafting acceleration är det vanligt att originaltråget suger luft istället för olja men nu är volymen dubblad + riktigt oljefälla med kammar osv för oljepickupen (som är förlängd).

Remhjulet är utbytt mot en ATI PRO svängdämpare. Nya motorkuddar samt NISMO växellådskudde. 6-växlad GETRAG v160 (samma som Supra 6växlade) med en XTREME CLUTCH 2-skivig koppling som tål 1200NM.

Utrampningslagret är bytt mot XTREME CLUTCHES egna så kopplingen är lika lättkörd som en originalbil.

Bränslesystemet är även det helt nytt där bara PTFE E85-godkänd slang har använts. Alla komponenter är E85-kompatibla och nya för i år. Walbro 520 (HELLCAT) intank som matas till en Nuke Catchtank där 2 st Walbro 450 pumpar till motorn. AN10 Matning PTFE. AN8 PTFE retur. Nuke bränslefilter 200 mm AN10 (Micron 10) NUKE Fuelrail med BOSCH motorsport 1500cc spridare. Detta är de största Spridarna som faktiskt är gjorda för flytande bränslen (dubbelt så dyra som 2220 spridarna är flödesmatchade utav BJP race.

Inga modifieringar på original Kaross om man vill köra original.

  • ACC

  • ABS-bromsar

  • Airbag förare

  • Airbag passagerare fram

  • Fyrhjulsdrift

  • CD-Stereo

  • CD-växlare

  • Centrallås

  • Elhissar (fram)

  • Sportstolar

  • Stöldlarm